Vit C pilihan hati


Assalamualaikum . Hye semuaaaa! :)

Entry hari ni nak share lagi sekali supplement apa yang aku consume lepas daripada bersalin. Rasanya previous entry dan dekat IG  dah pun daku share kan, tapi kali ni nak share dekat sini. 

Bagi yang tak tau, sekarang ni aku consume Vit C untuk kulit. Vit C macam mana tu? Yang jenis cucuk-cucuk dekat muka tu ke? Owhhh sama sekali TIDAK. Memang sekarang ni kalau korang amik tau, ramai yang nakkan kulit cantik ambil jalan pintas dengan Inject Vit C. Tapi,kalau diri sendiri aku tak berapa nak yakin sangat lagi-lagi risau masih lagi menyusukan dua-dua anak. Takut bahaya. Dan paling yang bahaya, sekarang ni dah berleluasa macam-macam brand Vit C dan berlambak jugak dekat luar sana takde kelulusan KKM. 

Jadi, aku amik Vit C yang jenis macam mana?

Ini rahsianyaaaaaa..

haha

Takdelah rahsia, just aku berkongsi produk yang aku rasa bagus dan selamat untuk consume. 




Aku consume Vit C drpd Allure Beauty. 
Vit c ni bukanlah jenis tablet, bukanlah jenis liquid, bukanlah untuk dikemam mahupun digigit, tapi ianya ialah Vit C dalam bentuk serbuk. 

Dah nama pun Vit C, so rasa dia memang tak lari jauh lah dengan rasa MASAM! 
Masam dia memang masam tahap gila punya! Sebabkan tu, serbuk Vit C nih kita hanya guna 1/4 sudu kecik (sudu dah pun disediakan skali dalam kotak) dan terus bancuhkan dalam air jus. Kalau nak lagi sedap, resepi nak bancuh Vit  C dengan jus, aku boleh rekemenkan :-

1) Bancuh jus oren + tambahkan 1/4 sudu Vit C Allure Beauty ni dan terus kacau sampai sebati. Nak lagi sedap, buat time2 sejuk, memang terangkat.

2) Bancuh air sirap + tambahkan 1/4 sudu serbuk Vit C. So rasa dia akan terhasil macam kau tengah minum air siram limau. 

3) Buah Teh O Ice + letak 1/4 sudu serbuk Vit C . Maka terhasil lah rasa air Teh O ice limau.
Sumpah sedap tak tipu.

Nak kena minum berapa kali sehari? Mudah je, 1x pagi sebelum makan dan 1x malam sebelum tidur. segelas pun dah cukup setiap kali consume. Jadi, tak timbul lah rasa malas atau tak sempat nak disiplinkan diri makan Vit C ni, sebab hanya letak sikit dalam minuman kita hari2 tu je :)

Feedback daripada aku sendiri almost 2 bulan jugak try Vit C Allure beauty ni :-

Aku start makan lepas 2 bulan lepas, entah macam mana hormon x berapa nak menentu sangat, aku agak2 sebab stress bla rambut gugur lepas bersalin aritu kot? haha. Bila stress, maka segala ahli jerawat nak hinggap. Bapak jerawat, mak jerawat, anak jerawat semua berlumba-lumba nak naik dekat muka. Aku ni jenis kalau naik jerawat, dia macam jerawat pasir betul2 atas dahi bawah anak rambut tu. Memang favourite spot dia. Geram mak! 

Jadinya, aku buat eksperimen nak tengok berhasil ke tak sebelum dan selepas consume Vit C. Aku buat cara macamni, hari 1st day start bancuh dalam minuman, time tu aku akan selfie depan2 camera bagi nampak semua cela-cela, jerawat2 yg naik. 2nd day pulak, aku selfie lagi dan seterusnya. Berjaya lah jugak collagekan semua gambar dalam masa seminggu.  Hasilnya? Memang nampak ketara jerawat cepat kecut, parut hitam dah start pudar, muka jadi lebih lembab tak kering, dan x kusam.  INI FEEDBACK YANG JUJUR dari aku ok, sebab sebelum nak share, aku akan cuba dulu. hehe. 



Maka nya, hari-hari aku akan angkut botol Vit C Allure Beauty masukkan skali dalam handbag. Senang nak bawa sebab botolnya kecik cinonet je pon tapi boleh tahan 2 bulan uolsss!

Sedikit info dan kelebihan serbuk Vit C Allure Beauty ni untuk rujukan korang sebelum nak mencuba dan beli :-


-merawat jerawat dan jeragat
-memudarkan bekas parut hitam jerawat
-melembutkan kulit
-pori makin mengecil

Senang cerita, banyak lagi sebenarnya kelebihan Vit C ni!! Yang aku listkan atas ni, aku hanya focus untuk yang ada skin problem je. hehhe. Yelah, tak lah sentiasa muka kita ni sentiasa nampak bersih, dalam2 tu ada kotoran yang mungkin tak habis keluar lagi. 



1 botol RM60, tahan dalam 2 bulan. 
Kiranya 1 bulan ko spend kan Rm30 untuk supplement kecantikan reward diri sendiri. Fuhh, berbaloiii, malas nak cakap banyakk dah. Kalau nak order, atau korang rasa macam selama ni dah banyak gilerrr product cuba tapi tak berhasil, silalah tryyy Vit C Allure Beauty ni. Kot2 serasi dengan muka korang? inshaAllah serasi. Aku sendiri tak cakap semua jerawat hilang serentak, tapi AT LEAST, memang nampak perubahan jerawat cepat mengecut dan surut. Sebab tu aku sukaaaa, dah takyah susah2 pakai skin care , tapi just amalkan minum Vit C ni sajoo. Paling best, bila nak make up, nampak smooth je. 

Kalau nak order :

Follow INSTAGRAM : 
@allurebeauty_official

atau boleh jugak "LIKE" di FB Fan Page 

So korang yang mane rase tanak pakai skincare, atau dah pakai mcm2 skincare jadi makin teruk atau tak berhasil boleh cube #vitaminc . Kesan dia memang TERBAIK!
.
.
Rata rata customer #vitaminc memang akan repeat order 2,3 botol terus.
.
.
Untuk sebarang order boleh watsap 
012-9788055









10 comments:

Kim Chaa said...

Dari dulu suka tengok muka kak irine . Lawa comeei .. hmm .. nanti kirim salam medina cakap peminat dia kirim salam .. hui3 ..
http://kimchaa.blogspot.my

pipi_labuh said...

As salam irine, vit c mkn lepas irine bersalin kn. Boleh share petua klu tgh preggy ada supplement lain irine ambil ke?

Wan Norwahidah said...

Yesss!!! Sharing yg padu dri Irine.. Nak lgi power, mai jenguk skali ig @allurebeautyperfect.. Sbb banyakkk sgt info menarik jgk yg d kongsi.. Nak laju2 order, terus Whatsapp num beauty hotline ni jgk k 0122000251..

TQ IRINE NADIA FOR THIS REVIEW & AWESOME FEEDBACK! ☺��

faz liyana said...

Salam irine..irine still consume lg x ephyra?sy dr dlu suka fllow tips n sharing dr irine

nuyui a.k.a miss YUI said...

hrga gitu mmg ok sgt =)

Pretty vrach said...

thanks for sharing irine..memang tengah dok pikir2 nak beli vitamin C sebab sesema dah lama tak baik.. :)

http://prettyvrach.blogspot.my/2015/11/how-to-read-mac-makeup-code.html

wan zaleha said...

Cantiknye sis irene nie...sedap mata memandang :)

Jemput singgah teratak wanza ye :)

http://wzalehawismail.blogspot.my/

Ainul Mustafa said...

saya pun suka makan vit C. bekas jerawat dulu pun dh makin hilang. tapi brand vit c lain la.

nurul syuhada said...

salam irine, boleh kogsikan sape y tolong amikkan gmbr irine sekeluarga mase travel kat korea? teringin nk travel n snap gmbr cantik2 mcm sis.

Enny Nursuliza said...

Salam Irine, sangat helpful entry-entry Irine ni..insh sha Allah next year nak bawak baby jalan2..

 
Copyright © Irine Nadia | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in