Supplemen selepas bersalin



Assalamualaikum and hye :)

Minggu lepas baru je genap 4 bulan selepas daripada bersalin. Dan sekarang aku tak teragak-agak nak bagitau yang aku tengah mengalami fasa-fasa rambut gugur selepas anak dah start menyembur-nyembur air liur. Tersangatlah stress i tell u. huhu. Dalam banyak-banyak benda, kes rambut gugur ni lah aku paling tak tahan start daripada zaman bersalin anak pertama, Medina 2 tahun lebih yang lepas. 

Mungkin boleh jugak aku share kan supplement yang sekarang ni tengah consume. Dalam banyak-banyak product kecantikan/kesihatan, aku mmg suka makan yang jenis serbuk untuk makan berbanding makan pill sebesar-besar alam. Kalau jenis pill memang tu bab paling failed sbb kena disiplin dan betul2 konsisten makan. Kalau macam serbuk dalam sachet, aku suka sebab boleh letak tepi katil dan koyakkan je bila nak makan.

Terra Skinz






Sekarang aku rajin jugak sebelum nak breakfast dan sebelum nak tidur consume Terra Skinz ni. 
Terra Skinz ni dia jenis serbuk dalam sachet. Rasa dia memang sedap macam ala-ala yogurt strawberry sikit. So, bila aku bangun je pagi lepas subuh macam tu la, aku amik 1 packet Terra Skinz and letak je dalam mulut dan makan. Lepastu, teguk air masak banyak-banyak. Korang kena ingat, apa-apa product kecantikan sekalipun, kalau tak minum air masak banyak-banyak tak guna jugak. hehe. 

Kenapa aku pilih Terra Skinz sekarang?
1st ialah sebab dia sesuai untuk breastfeed mom, boleh banyakkan susu. Ramai jugak tanya, apa tips dan rahsia sampai sekarang aku masih menyusu anak pertama Medina 2 tahun 4 bulan dan anak kedua Hasya, 4 bulan. Mcm mana susu boleh share dua-dua anak. Macam mana masa sepanjang mengandungkan anak kedua Hasya, aku still menyusukan anak pertama Medina daripada awal dapat tau mengandung sampailah bersalin dan sampailah sekarang ?

Ok ni jawapan dia, 
1st thing first, apa yg aku akan buat , aku make sure kan MAKAN BANYAK. Yes makan banyak! NO DIET-DIET sepanjang menyusukan anak! Sebab aku berpegang pada tips untuk kurus lepas bersalin ialah : diet yg paling cepat untuk kurus ialah menyusukan anak. Lagi banyak kita susukan anak, lagi cepat berat badan akan cepat turun. Makan banyak tu macam mana ? Makan banyak tu kalau ikutkan cara aku, makan ikut zat yg cukup. Ada nasi, ada ikan/ayam, sayur dan buah. Tapi buah tu kadang2 je lah makan. 

yg kedua, aku akan make sure minum air masak banyak-banyak. Sehari aku paksa diri minum 2-3 liter air.  Aku tak boleh tipu yg aku adalah sejenis manusia yg sangattttttt susah minum air masak!! huhu. Jadi, aku beli siap2 botol air besar Herba Life yg siap skali straw tu and angkut bawak masuk bilik letak tepi katil supaya tak lupa minum air.

Yg ketiga, aku makan supplement yg mana khasiat dia ada untuk menambahkan susu ibu. Dan supplement aku consume sekarang ialah Terra Skinz.



Apa yg best sangat Terra Skinz?
Sedikit info berkenaan product ni :-

Terra Skinz diformulasikan daripada ekstrak sakura, gluthathione, astaxanthin, biji anggur, biji aprikot (b17), the hijau, aloe vera dan daun oregano yg boleh menambahkan susu ibu. 

Kesan seawal 5 hari dan kekal cantik serta sihat dengan pengambilan Terra Skinz secara konsisten (wajib disiplin cara makan x mo skip2 tau).


White right pointing backhand index sesuai untuk yang alergik seafood, jangan risau sebab tidak menggunakan marine kolagen. 
White right pointing backhand index sesuai untuk breastfeed mom
White right pointing backhand index sesuai juga untuk yang ada cyst/ fibroid 
White right pointing backhand index satu botol complete putih, gebu, cantik dan sihat
White right pointing backhand index paling utama anti-kanser, anti-virus, anti-bakteria, anti-penuaan dan anti-oksidan


Sekarang ni pun aku dapat rasakan jugak kulit macam makin kering and rasa fresh. Sebab tu jugak antara salah satu sebab aku konsistenkan diri consume Terra Skinz :) Khasiat dia pun dapat melembabkan kulit. Apa yang penting bukan nak tengok dekat luar je cantik, tapi dapat rasakan kulit kita betul-betul rasa sihat.

Kalau korang ada masalah kulit,  boleh try jugak consume Terra Skinz. Antara khasiat lain Terra Skinz untuk kulit ialah :-
-Awet muda
-Mencerahkan tona kulit
-Melembab, menghalus dan menganjalkan kulit
-Mengurangkan kedutan dan garis halus
-Mengecilkan pori-pori
-Memudarkan parut dan bekas jerawat serta jeragat
-Mengelakkan kulit kusam dan jerawat.


Parut dkt atas dahi tu makin hari makin kurang jugak. Padahal baru consume dalam 3-4 hari. 


Highly recommended kalau uolllss still mencari-cari supplement yg sesuai untuk kulit :)

PRICE : RM 65 (20 sachets) 
(dapat FREE 10 sachets + free Terra lotion)

INFO lanjut, untuk lihat testimoni customer yg dah guna ataupun details yang lebih lengkap boleh laa, visit dan follow 
INSTAGRAM : @fyqasignatureofficial dan
@manjasirehofficial

ataupun kalau nak direct order, boleh je terus wassap number yg tertera di bawah ni
+6011-37658200 | +6013-2578036




16 comments:

HaFizaH aYu said...

Baru belek2 muka kat cermin td tgk kulit muka ayu kusam sgt,jrawat pon byk..ditakdirkan bc blog irine psal terra ni,mmg akan cuba sbb murah n mntak2 berkesan hehe

mdm nissa said...

cantik irine :D

Afidah Azmi said...

welcome home...dah lama nantikan entry baru irine...

azimraf fadh said...

assalam.. erkk..sis.. nk tnye.. dah tu sis still consume jgak ke dgn produk ephyra tu ye... ke cmpur dua2 je sehari...mohon jwpn. tq sis. =)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

good tips nadia !

IQ = Iez Qis said...

wahh, macam bagus jer produk ni~ xpe....kalau berkesempatan nanti nak try juga! =)

noorhaidaz eyda said...

teringin nk jadi ibu...

hamizah che mat said...

jemput singgah sis
JOM FOLLOW SAYA

Nurmujahidah Ismail said...

hari tu muja ada try manja sireh.. lepas bersalin maybe yang ni pulak.. haiysss tak sabar rasa.. hehehe

hamizah che mat said...

cantiknya sis
http://www.mama2faizmayra.com/2015/09/masalah-kulit-kusam-gelap-jerawat.html

Jue Juraidah said...

irine..kalu ibu mengandung boleh minum x?

Noriza Rahman Momma Vogue said...

Memang cantik la irine....sweet mom

kesihatanseisikeluarga said...

puan jue juraidah..mengikut kajian 'astaxanthin' perlu dielakkan semasa hamil..tq

http://kesihatanseisikeluarga.blogspot.my/2015/09/khasiat-alfalfa-untuk-ibu-menyusu-dan.html

Miracle Delight said...

irine tau x. post dekat blog irine x pernah mengecewakan.. sy salah sorg silent reader di blog irine dari zaman dulu2 , irine student lagi masa tu..ni first komen dekat blog irine and i'm proud hehe :)

nhdaughter said...

memang ok ea irine? jom ke link ni http://www.niagaaffiliate.biz/index.php :)

sigit said...

terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
Menghilangkan Bekas Jerawat
.

 
Copyright © Irine Nadia | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in