Penjagaan semasa dalam pantang dengan Manja Sireh



Assalamualaikum and Hye semua :)
Lama sangat tak update blog, haha. Sebab banyak aktif dekat Instagram je. Sampaikan anak2 pun makin besar dah. Baby kecik pun dah umur 3 bulan setengah, yang si Kakak pulak dah 2 tahun 3 bulan. 

Sebenarnya nak buat entry ni lebih pada entry perkongsian lagi-lagi untuk remaja + ibu2 yang baru lepas bersalin. Nak dijadikan cerita kan, masa lepas daripada bersalin haritu, memang rasa agak seriau sikit bila nak masuk toilet (mak-mak mesti faham kenapa.ha ha ha). Tapi yerr memang betul, lagi-lagi kalau baru lepas bersalin (normal), penjagaan memang agak rapi and betul-betul kena hati-hati.  Kalau macam pengalaman aku bersalin czer masa anak pertama dulu, penjagaan rapi lebih focus kepada bahagian operation, kali ni penjagaan rapi lebih focus pada bahagian miss V kita. Sebabkan tu, aku banyak baca pengalaman mak2 yang bersalin normal, macam mana penjagaan diorang. 

Nurse and doctor banyak nasihatkan, lepas bersalin kalau boleh jaga elok-elok, kalau tak jangkitan senang nak terjadi. Contoh-contoh common yang slalu jadi kalau x jaga lepas bsalin, dekat bahagian Miss V tu akan mudah rasa tak selesa, jangkitan fungus, masalah gatal-gatal, berbau dan last2 memang akan effect dekat mood kita yang mana mood still nak kumpulkan tenaga masa waktu berpantang.

Jadi, masa waktu pantang haritu, antara aktiviti harian yang wajib aku lakukan, 1st ialah tiap2 kali mandi aku akan sediakan satu besen besar, letak air panas2 suam, letak 2 sudu garam, dan rendam uncang Herbanika daripada set Nona Roguy tu. Bila dah rendam, air dalam besen tu akan bertukar jadi kekuningan macam air teh. Pastu, aku akan make sure kan habiskan masa agak2 15 minit untuk berendam separuh badan dlm tu. Tujuannya nak elakkan bahagian bawah kita yang luka drpd bersalin tu tak mengalami rasa gatal2, nak bagi luka cepat baik dan buatkan lebih rasa relax

2ndly, aktiviti yang memang aku akan WAJIBKAN ialah, sediakan siap-siap Hygenic Wash. Tujuan dia setiap kali mandi, akan gunakan pencuci wanita untuk cuci bahagian Miss V. Ramai jugak tanya, kalau nak pilih pencuci wanita, jenis apa yang bagus dan betul2 boleh direcommend kan? 

Jujurly aku cakap, aku paling tak suka bila beli pencuci wanita yg mana cecair dia tersangatlah CAIR !!! Beli sebotol besar, tapi bila pakai cepat habis dan rasa sangat tak berbaloi. 

Pilihan aku kalau nak beli hygenic wash, mesti ciri2 dia jenis yang PEKAT dan kandungan dia terdiri daripada SIREH. Aku pun tak tau kenapa aku sangat suka dengan Sireh. Mungkin sebab tau yang sireh tu banyak kelebihan dia utk badan kita. Dulu jumpa laa jugak hygenic wash yang daripada sireh, tetapi susah nak jumpa. Sampailaa, aku jumpa dengan satu brand baru iaitu MANJA SIREH. 

Entry ni bukanla dibuat2 untuk bodek, tapi jujurnya masa mula-mula tengok iklan product Manja Sireh ni makin hari makin berleluasa di Instagram, aku memang betul2 rasa terpikat dan rasa keinginan nak cuba tu membuak-buak. hehe! 

 
Ni laaa Manja Sireh yang aku cerita panjang lebar ni. hehe.
Comel kan botol dia, nampak menarik exclusive. Satu botol ni RM50 dan satu botol ni jugak boleh tahan dalam 2-3 bulan, 180x cucian (depends on cara engkorang pakai).

Then aku pun try cuba test dulu product ni buat kali pertamanya masa dalam pantang. Nak tau komen aku ape? Ya Allah, memang best sangat2, pencuci dia pun jenis yang pekat betul, botol dia pun cantik and yang penting bau memang wangi semerbak! Rasa macam bau perfume pun ada tauuu. Dia punya pekat pencuci ni sampai melekat dekat tangan bau pencuci ni. Yang paling best, bila guna time pantang, gatal-gatal pada jahitan bersalin terus hilang. Sekarang ni dah nak masuk 3 botol dah aku pakai pencuci Manja Sireh ni. Agak-agak bila nak dekat habis je, aku akan beli siap-siap buat backup. 

 
Cecair pencuci Manja Sireh yang memang pekat. 
Memang wangi sangat.


Lagi satu kan, apa yang aku sangat suka dengan Manja Sireh ni ialah sebabkan lepas daripada pakai tu, memang rasa berangin sejuk je. Rasa selesa nak buat apa-apa kerja dan rasa macam bahagian Miss V kita tu "diprotect". hekhek. Memang takkan tukar yang lain dah.



Lupa nak cakap, korang kalau remaja-remaja yg belum kawen pun aku memang recommendkan sangat pakai hygenic wash Manja Sireh dari awal. Lagi2 yang nak kawen tu kan, haaaaa, baik kome pakai siap2. hehe.

Sedikit info yang aku boleh kongsikan tentang Manja Sireh ni :-
- mengandungi Sireh, Manjakani, Aloe Vera dan Olive oil
-pencuci untuk semua wanita (selepas daripada akil baligh boleh guna) sama ada mempunyai masalah Miss V ataupun tak, semua boleh guna.
-Halal, tiada bahan terlarang dan selamat 
-Mempunyai lulusan KKM (so korang takyah rasa ragu2 nak pakai dah)
-PH sesuai untuk Miss V
- Membantu untuk hilangkan masalah keputihan, kehitaman (celah peha), gatal2/ruam akibat jangkitan fungus, bau yang tidak menyenangkan. 

INFO lanjut, untuk lihat testimoni customer yg dah guna ataupun details yang lebih lengkap boleh laa, visit dan follow 
INSTAGRAM : @fyqasignatureofficial dan
@manjasirehofficial

ataupun kalau nak direct order, boleh je terus wassap number yg tertera di bawah ni
+6011-37658200 | +6013-2578036



 Manja Sireh :) 
Yes, aku boleh cakap yg aku ni antara pengguna setia Manja Sireh. Aku review dan share kelebihan product ni melalui pengalaman aku sendiri, bukan suka2 review. hehe.


 


11 comments:

Puan Wawa said...

klu tk pernah bersalin sesuai tk pakai?

Afidah Azmi said...

memang tengah nak beli pun..heheh..tenkiu for sharing...

IQ = Iez Qis said...

ok. boleh start cari dah. bersiap sedia untuk berpantang!

ERIN QALEESYA said...

Pencapaian KOWAMAS tidak perlu disangkal lagi....antara Koperasi terbaik di Malaysia.
Untuk kakitangan kerajaan dan badan berkanun sila call Puan Azrinda 013-9864382 ATAU whatsap sahaja 019-9589155 UNTUK SEMAKAN KELAYAKAN DAN SEBARANG PERTANYAAN

Lady D'yot said...

saya pon pakai ni..memang best dan puas hati sangat..hubby pon puji rasa lagi ketat...hihi

Nurmujahidah Ismail said...

muja oun guna manja sireh.. memang best.. rasa berangin tu my favourite.. leps 20 saat biar sabun kat situ, basuh. trus rasa segar.. best sangat. :)

maya pinkiey said...

wahh nak trylah lepas nie, thank you irine!:)
anyway sesapa nak cantik g sini tau http://mayashaklee.blogspot.com/search/label/Set%20Kecantikan%20Shaklee

picah gypsy said...

wah untuk gegirl yg belum kahwin pun boleh pakai!! nak try!

Ceria Dengan Shaklee ❤️ said...

yang ni bau sireh dia kuat tak ?

sha nadea said...

korang yang dekat area Kepala Batas, Penang boleh dapatkan Manja Sireh ni kat Glamadore Boutique.. harga mmg berbaloi dan tahan lama k

sha nadea said...

memang sangat bestt pencuci ni. korang yang dekat kepala batas Penang, jom serbu ke Glamadore Boutique.. berbaloi sangat n tahan lama..

 
Copyright © Irine Nadia | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in