8 months++ pregnancy with Ephyra


Assalamualaikum.
Hope readers blog ni still ingat lagi blog ni. hehe. Percaya lerrr, kalau boleh hari-hari dan tiap2 minggu aku nak update blog ni jangan bagi nampak post yang sama je :'D sebabkan masa yang memang takde, laptop yang aku selalu guna untuk update blog macam dulu pun dah lama aku tinggalkan. Betul2 lepas habis belajar aritu nazak sampai kopak jadinye. Jadi, takdelah situasi update blog di atas katil macam zaman single mingle dulu. 


Bulan depan InshaAllah kalau Allah izinkan, 2nd baby dalam perut ni bakal keluar. hehe. Kejap sangat rasa. Medina bakal jadi kakak, aku rasa dia pun tertunggu-tunggu bila isi perut yang dia selalu pegang ni akan mengempis balik. Mesti dia pelik kenapa perut ibu dia bulat dan mengembang semacam. Yang dia tau dalam umur dia sekarang, hanya pandai usap-usap perut sambil sebut 

"babyyyy..baby...adikk..adik...*mmuahhh* - kiss kt adik dia dalam perut". 

Sepanjang mengandungkan 2nd baby ni, kalau orang tanya ada alahan ke tak, memang takde. Memang boleh dikatakan 2nd pregnant ni sangat memudahkan sebab tak macam Medina lama punya alahan dari awal sampai nak bersalin. Yang kali ni, bernasib baik takde. Cuma, aku akan muntah bila tiap kali nak balik keje dari praktikal, naik kete sampai lama-lama boleh pening kepala, angin naik atas kepala, dan terpaksa kawan berhentikan keretatepi jalan untuk aku nak keluarkan segala isi perut. huhu. Tu je yang spoil. Yang lain2, hanya sakit-sakit pinggang, mungkin kali ni rasa dia teruk sikit sebab hari-hari aku banyak berjalan. 

Baguslah hari2 dapat berjalan, sebab tiap kali aku check up, tiap kali tu aku akan tanya doctor, "doctor, baby saya position dia dekat mana sekarang ye, dekat atas ke atau dah turun ke bawah?" . Alhamdulillah setakat ni doctor cakap position baby dah cantik, kepala dah kat bawah.Aku jadi trauma sebab untuk kali kedua ni aku try untuk bersalin secara normal, kalau boleh taknak baby breech macam Medina dulu. Wallahualam, aku harap baby yang 2nd ni duduk static kedudukan dia yang sekarang, jangan pusing2 lagi walaupun dia ada masa sebulan lagi untuk pusing-pusing. huwaaaarghhh..


Ramai tanya aku, time mengandung 2nd ni, aku makan supplement ape. Kulit tak naik masalah. Tapi aku akan jawab, memang kulit takde masalah jerawat2 ke ape ke, tapi aku rasa aku ada masalah dengan kulit kusam, mcm tak fresh, kadang2 sampai kering jugak. Rimas. huhu. Makanya, masa start dari 3 bulan pregnant yang lepas, aku terpengaruh dengan iklan minuman Ephyra. Mungkin juga sebabkan aku tengok kulit Memey Suhaiza kot makin cantikk. hihi. 

Aku pun buat survey-survey dekat facebook tanyakan minuman Ephyra ni bagus sangat ke ? elok sangat ke? best ke bla bla bla. Ramai bagi jawapan yang best2 dan macam biasalah aku memang jenis cepat terpengaruh. Aku pun try laa dengan minum sample pack, tu pun sebab kawan dekat facebook, Kak Lyda bagi.hehe. Thank you Kak Lyda! Memang sedap sgt Ephyra ni, 1 sachet tu koyakkan dan boleh shake dengan air sejuk. So memang rasa macam air oren masam2 sikit. macam gula-gula sugus. hehe

Boleh aku katakan, aku ni jenis yang sangat tak berdisiplin nak pakai produk-produk kecantikan yang berlambak-lambak jual dekat kedai ni, lagi-lagi yang jenis sapu-sapu bagai dekat muka ni. Aku lagi rela minum, tu sebab aku minum Ephyra. hehe.dan aku suka produk yang jenis bukan untuk cantik dekat luaran je, tapi dalaman pun cantik. Tu lagi penting sebab badan kita ni nak guna lama kan.


Ephyra.
Dah berkotak-kotak jugaklah habis aku kerjakan. Kali ni, Ephyra lah antara produk yang betul-betul berdisiplin aku minum. Sebab apa? Sebab Medina bila nampak botol shaker Ephyra ni kosong, mesti dia suruh amik dan buat. hehe. Ramai yang tanya, Ephyra ni boleh ke orang mengandung minum. Jawapannya, YES boleh! tapi dengan syarat, kalau kau jenis pregnant yang teruk alah muntah2 tu, better elakkan dulu. takut nanti membazir muntah. Tunggu bila alah pregnant kau dah lega, boleh minum macam biasa. Uisshhh, ketagih tauuu minum Ephyra ni, lagi-lagi bila shake dengan air sejuk.


 Me, 8 months ++ pregnant.

1 hari, aku akan consume 2 sachet Ephyra, satu pagi sebelum sarapan, satu lagi waktu malam sebelum tidur.Kalau Ephyra kotak besar ni, ada 30 sachet dalam tu :) Sebenarnya, 1 sachet tu disarankan untuk 1 hari, tapi bg yang ada masalah kulit and nak kesan lebih cepat, boleh buat macam aku. hehe. tapi cepatlah habis kan. Selain daripada sebab aku consume Ephyra sebab nak bagi nampak kulit tak kusam dan nak nampak bermaya time pregnant ialah Ephyra ni banyakkan lagi production susu bagi yang still menyusukan baby. Anyway, Medina sekarang masih lagi BF dan ramai jugak tanya macam mana nak bagi susu banyak. Aku pun jawab, aku minum Ephyra je. 


Yang ni antara serba sedikit info tentang minuman Ephyra :-

EPHYRA SESUAI UNTUK
  • Lelaki dan wanita, kanak-kanak (4 tahunkeatas)
  • Ibu menyusu dan hamil (6 bulankeatas)
  • Mereka yang pentingkan kecantikan, kesihatan luar dan dalam
Mereka yang mempunyai masalah-masalah berikut :
  • Kulit berjerawat
  • Kulit Berjeragat dan Berparut
  • Eczema / Penyakit Kulit
  • Gastrik / Masalah Usus
  • Menurunkan Kolestrol
  • Stress / Kemurungan / Ceria
  • Sembelit / Cirit-Birit / Buasir
  • Asthma / Lelah / Penat / Semput
  • Gout / Arthritis Sendi
  • Menopause
  • Ketidakseimbangan Hormon
  • Alergi Makanan Laut
  • Resdung
  • Penyakit Gusi / Demam
  • Masalah Tidur / Kelesuan
  • Jangkitan Pundi Kencing
  • Masalah Buah Pinggang
  • Kanser / PertumbuhanTumor
  • Sakit Sendi & Sengal Badan
  • Jantung / Saluran Darah
  • Migraine / Sakit Kepala
  • Strok / Parkinson
  • Penyakit Alzheimer (Nyanyuk)
  • Masalah Senggugut / PMS
  • Jangkitan Virus / Bakteria
  • Darah Tinggi
  • Masalah Saraf
  • Kencing Manis
  • Thyroid



Anyway, aku pun belikan untuk mak Ephyra ni. Dia pun suka jugak minum dan berkotak-kotak jugaklah belikan untuk dia. hehe. Mak pun kata sedap, Ephyra ni pun bagus tauuu untuk mak dan ayah kita. Sedangkan husband aku pun, aku paksa dia minum. Terus terang aku cakap, husband memang tak suka bab-bab minum supplement ni, tapi ada satu hari tu, dia tanya aku

"sayang, abang nak carik supplement yang boleh bagi tambah abang tenaga lah, sebab abg hari2 buat kerja berat, ada tak?".

Aku pun cakap la dengan dia, 
"kan sayang dah cakap, minum Ephyra tu, degillll, air Ephyra tu rasa sedap kot, bukan rasa ubat pun"

Dia buat muka geli. rasa nak tarik je janggut dia buat muka time tu sebab aku memang tau, dia paling tak suka minum atau makan apa2 supplement.

Tiba-tiba esok tu,dia cakap macamni,
"sayangg, buatkan segelas air Ephyra tu boleh tak- dia sengeh kambing"

Aku macam ehhh tak percaya laki aku mintak buat air Ephyra. hihi. laju aku pegi dapur koyakkan 1 sachet Ephyra and shake kan dengan air sejuk. Kasi dia minum macam nak kasi anak 1-2 tahun makan ubat. haha. Esok tu, ape jadi? Dia cakap dengan aku macam ni, 

"sayang, abang rasa ada effect lah dekat abang lepas minum Ephyra. pagi semalam abg minum Ephyra syg buat, abg rasa seharian tu tak letih, tenaga banyak tak sama macam sebelum ni"

Ni cerita betul ok, aku tak sedap-sedap reka untuk tujuan promosi sebab aku dengan husband memang dua2 consume Ephyra untuk tambah tenaga sekali :)

Jadi,Ephyra ni aku boleh cakap yang high recommend untuk pasangan suami isteri jugak. Kalau ada suami korang yang cepat letih ke balik keje, pagi2 shake kan Ephyra ni and malam bagi sekali lagi. InshaAllah memang best and nampak perubahan dia tak letih.


Kalau si ibu pregnant minum Ephyra, anak dalam kandungan pun InshaAllah akan dapat khasiatnya jugak :) 

Last but not least, 



Mesti ramai tertanya-tanya kan, mana nak beli Ephyra ni. Senang je, kalau sesiapa ada Instagram tu, boleh follow instagram Ephyra.

INSTAGRAM  : @ephyra2u

FACEBOOK FAN PAGE : Oceanlife2u
HOTLINE : 019-3999238 / 0341417889

Takpun, siapa ada instagram kan, korang search je hashtag #ephyra , sure berlambak-lambak reseller Ephyra yang jual :) 


Selamat mencuba!!! 










11 comments:

ukhti fi hifzillah said...

moga akk dan baby sentiasa selamat . fi hifzillah (moga dalam jagaan Allah) . Tahniah utk Fiska :)

norsalihah shaleh said...

dh nak dpt 2nd baby.. congrates. bru nmpak kt tv iklan majlis berendoi ur 1st child..hehe. zmn bila pnya majlis tu kan..huhu

zinziemeewah

Nurul Nadiah said...

erine nampak boolat sikit... hiihii.. tp, comel memang maintain la... semoga dipermudahkan segala urusan key.. amin..

Julia Johari said...

Comel sgt preggy dah nak masuk 8 bulan...epyhra fuh gojes produk ni kan...patut ramai guna.

Munirah Rafiuddin said...

teringin gak nak merasa tapi sekarang ni ngah disiplin minum suppliment lain...effect pun ok buat masa ni...

~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

♥ Sharifah Nur ♥ said...

Irene...mmg boleh cnsume ephyra ni seawal 3months preggy ek...? Jz nk cnfirmation.. heee~

NUR NAJMAH SALLEH said...

tahniah for fiska!
bila baca ephyra mcm best lak...cuba jgn tak cuba.

www.cikpuan-permaisuri.blogspot.com

gokurinbulma said...

Assalam..ape perbezaan ephira dan shaklee??irene x makan shaklee dah ke? atau ephira lebih efektif??

Dunia Iman said...

Ephyra memang bagus Irine.Ayah syirah pun consume Ephyra .Alhamdulillah ada perubahan :)

Nurmujahidah Ismail said...

masya Allah,, lawanya sis,, sy pun suka mekap mekap ni,, hope to know how to do make up as well as you do,, :)

diyana said...

Ephyra mmg sgt efektif. sy pon consume sejak pregnant 6bulan..mmg energy booster

sy dealer ephyra.PM sy 0133575057 fast respond :D

*harga kasih syg sy bg + free gift :)

 
Copyright © Irine Nadia | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in