Puisi Zahiril buat Shera


Rasa macam sweet sangat bila baca puisi Zahiril buat isteri dia, Shera :)
Meh baca puisi dia mehh..Zahiril ni penulis blog jugak :) 

Aku pasti punya masalah
Tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat
Dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau menjadi isteriku.

Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar,
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit,
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.



Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik,
Setiap nafasku.
 
Aku sering menadah telapak tangan,
Dan memohon pada Tuhan,
Agar kau, bukan sahaja kau menjadi isteriku,
Tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala
Isteriku.
Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku.
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak.
Selamat menjadi menantu ibu bapaku.
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku.
Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.

Puisi ni dicipta khas untuk isteri dia, Shera :) 
Selamat Pengantin Baru ! :)



42 comments:

mysara said...

sweetnyer..
irene 6t leh la mintak 1 kt en tunang..:DD

cik Q said...

Dia baca masa dia kawin . Sweet sangat ! Wuhuuuu

Liyana Aziz said...

sweetnya... siapalah nak buatkan sajak untuk akak pulak... eheheheh

Zawin Sofea Hadini said...

SWEET GILAAAAAAAAAA. XD

diaRY hDUpku said...

sweet sangat >.<

Cik Kamoo said...

puisi nie sangat sweet. untunglah isteri dia. moga perkahwinan mereka kekal hingga ke syurga. Amin!

Nik Nuraisyah said...

sangat sweet. :) susah sangat nak cari lelaki yg macam nie sekarang.

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

cute kan? ish kalau dpt puisi mcmni alahai sweetnyaaa..kahkah

Qyra Yuuri :) said...

sangat sweet :')
kak irene bila pula nanti nak berkahwin ? hehe ~

oh ya, btw , nnt kalau kahwin , share2 la story . mesti sweet jugak ;)
semoga kak irene dgn abg veloliver ada jodoh berpanjangan bukan setakat di dunia tapi juga di akhirat nnt . Amiin ~

Liyana Rahim said...

sweetnya...^_^

zaty said...

aaaaa.sweeeettttt! harap dorg kekal bahagia hingga anak cucu :)

nurfarhanamhdsyafie said...

sweetnya. huhu. nak jugak. hehehe

Ernee Azmn said...

sweetnyerrrr...semoga bahagia ke akir hayat...amin...

ishiko said...

yup

i love them ^^

Nur Haslinda said...

dah baca dah. sweet sgt!!! puitis betol. huhu *dreaming*

K.I.N.A said...

sweet gile..semoga jodoh dorg kekal smpi ke syurga..;)

chEntA said...

untung kar..zahiril super duper puitis dan romantik..untung shera..hehehe..(^_^)

Cik Bhulat said...

so sweeetttt

Cik Rose Cute said...

Memang sweet hihihi

A T I K A H L A T I F F said...

sumpah sweet, baca banyak kali rasa terharu siak *macam ZA bagi aku pulak* wink wink


nanti kau suruh vel buatkan sajak, pantun, syair pulak untuk kau woi

Nurul Ainaa said...

Perghhhh *itu je mampu aku kata wahai abang ZA hahahaha.

Cik tikah said...

dorang sgt secocok n sweet. irine x de puisi utk abg tunang ke? hehe,,

~Dr.CiNta~ said...

mase kawen nak baca puisi jugaklah kat encik suami =')

series sweet.

Cik Emie said...

Im melting ;)

hazanis said...

sweetnya...^^

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

perghhhhhhh
cair betul dengan lelaki romantik neh. heee :D

Aishah Hassan said...

baca memula rasa sweet , bila dah banyak kali , terharu lah pulak . hahaha sumpah Zahiril Adzim gila romantik !

laskar pelangi said...

sweet sangat!eiiii

saeko_nakamura said...

Best sgt!sweet ja!klu bca buku dia yang bogel menuju tuhan tu memg impressed gla!

saeko_nakamura said...

Best sgt!sweet ja!klu bca buku dia yang bogel menuju tuhan tu memg impressed gla!

mia sha said...

nanti irine kawen..mesti da yang istemewa...pecayalah,,,

Atiqah Wadiah said...

siyes suit..klu sy jd bini dia,kompem 40 hari air mata meleleh tanpa henti..huhu..terharuuu..

Biey said...

wah..so sweet..

hira said...

alahai. comelnya~ :)

c.i.k b.i.t.t.e.r.s.w.e.e.t said...

So sweet...baru je jumpa couple ni smlm kat giant KD

Fuadah said...

Super sweet

Super love :)

fiey zara malaiqa said...

cemburu.

_ordinarygirlz_ said...

sweet sangat ..hoho

_ordinarygirlz_ said...

so sweet....
jelous !

jaa64 said...

this sooo sweeettt!!! awww

reen said...

so sweet..
bukak blog zahiril pon tgk dia macam puitis giler...

Ieyka Faeza said...

sweet sangat !!

 
Copyright © Irine Nadia Marcello | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in