Apa perasaan anda bila mengetahui kucing dibunuh untuk dijadikan makanan Eksotik di China ?


Hello and Hye all ! 
Aku jamin dekat sini, mesti ramai peminat kucing kan? Ramai kan yang dah tahu kucing ialah binatang kesayangan Nabi. Tapi tak semua yang suka pada kucing. Bukanlah tak suka sebab ape, tapi disebakan mungkin faktor orang tu allergic dengan bulu kucing ke..or whuteva. Ada jenis orang, dia suka pada kucing, tapi tak berani nak sentuh. Mungkin disebabkan daripada kecil tak biasa nak bergaul dengan kucing. Ada jenis orang pulak, dia buat-buat "geli" pada kucing. Mulalah nak buat-buat macam menjerit bila nampak kucing, melatah bila nampak kucing datang untuk menarik perhatian orang . Bukan semua orang camtu, aku cakap ni berdasarkan aku sendiri melihat perangai kawan aku sendiri.

Now, aku nak tunjukkan beberapa gambar Kucing dibunuh untuk dijadikan makanan Eksotik di China. Pelik betol, asal benda-benda atau perkara-perkara pelik je, msti berkaitan dengan China. hoho. Aritu pasal orang accident, tapi sebabkan takut, x nak selamatkan orang yg dilanggar. Kesemua gambar dan info pasal entry ni aku share daripada blog Kami Sayang Kucing. Pergilah baca blog kami sayang kucing ni, bestt gile kot. Banyak benda dan info tentang kucing korang boleh tahu.


Di Beijing, kucing-kucing terbiar akan ditangkap dan dijual. Kemudian dibunuh dan akan dijadikan makanan exotik diorang. Kejadian ini betul-betul berlaku di sebuah pasar di china. Lebih 10,000 ekor kucing dijual dan dibunuh setiap hari. 

 
Lagi kesian bila kucing-kucing ini semuanya dikurung dengan padatnya di dalam sebuah sangkar kecil sebelum dibunuh. Mana sifat berperikemanusiaan diorang ni


Punyelah kejam. Ingat tin sardin ke nak letak and tempatkan kucing-kucing ni semua ?


Lebih menyedihkan apabila proses memasak kucing ini dilakukan dengan cara yang sangat kejam seperti memasak sup kucing dengan cara merebus kucing secara hidup-hidup. Ada pelbagai teknik lain lagi  untuk memasak  kucing ini. Ada yang memukul dulu kucing itu sehingga mati dan  ada pula yang direbus hidup-hidup. 


tak faham betol aku kenapa lah diorang sanggup buat kucing camni. Takde binatang lain nak makan ke? Lembu ada, ayam ada, katak ada (orang cina la), pegi je la makan. Kucing comel jugak jadi mangsa manusia :'(

Sources from blog : Kami Sayang Kucing

67 comments:

Tiara said...

jahat nyer!!!

fatin ツ said...

kejamnyaa!!!

onie said...

apa la manusia kat sana kan,kejam betul...


salam maal hijrah irine ^^

NynaMysarah said...

Sobsss, sedihnya tgok keadaan dorg :'(

nasha sanza said...

kejamnya mereka kak ..pelahap tahap gaban ke diorang nie....sampai hati diorang...

Blue Violet said...

isk.. memang xberperikemanusian btllah.. kucing tu kan haiwan kesayangan nabi muhammad..

sugar2 kapas strawberry said...

pening

aien said...
This comment has been removed by the author.
kaka said...

peh!!dekat china sekarang macam2 hal..tak habes dengan isu budak kecik yang dilanggar lepas tu terbiar tak de orang tolong sekarang timbul isu kucing pulak..haish

scha_addin05 said...

eeei,.kejamnyer,.. sian tengok kucing tu,..

aisyah fauzi marshamellow said...

ish333...
xpatot!!!
kcian kucing cumil tuuu =(

aisyah fauzi marshamellow said...

ape nk jadi ngn human zmn skrg??

nurulnazihah said...

kejaaaammmm

DAYG ♥ said...

even Dayg xsuka sgt bmanja dgn kucing.. tp kesian tgok kucing tuuu. wuwuuu ;'( kejamnyee.

butterflies Lovers said...

Ya Allah, sakit jantung tgok keadaan kucing2 tu. mengalir air mata sy.. :'(

Cik Tomato said...

Masya'Allah , kejamnya mereka. Berlinang air mata baca entry ni :(

Kucing yg comel tu di jadikan makanan? Huh !! Kejamm !

Mar said...

selalu tgk kekejaman kucing sejak 2 menjak ni,..kesian sgt,.kekadang sampai nak menitis air mata.ad yg kena bakar hidup2 saja2 bukan utk makan pon,.pijak smpai mati lah,..:(

shahrazali said...

pergghhh.... x sanggup nak tgok...
dah la aku ni suka dengan kucing...
tapi nak buat macamna kan... itu semua kat negara orang... tradisi orang sana makan kucing...

chemija said...

adakah ini manusia? T_T

zera eira said...

zerra tringat plak kt bobo yg kt uma 2... sihat ke x dy ye..? :(

Fyruz Isma said...

memang diorang x patut la buat mcm tu kt kucing :(( sobs!! org cina tu memang suka makan pelik2. makan kalajengking la, lipan la. erghh. walluhualam

Kuronofu91 said...

China=psiko !!!

Syazwani Mazlan said...

kejam..sifat manusia , perikemanusiaan semakin hilang!

belogkiter said...

kurang ajar

Nabiel said...

aduhai..kciannye~huhu..
tk ptt btul la!
tk sggup nk tgk...huhu

p/s:jum komen dan like entry nie GADGET IMPIAN SAYA

Lieyly ︱ Alia said...

awat depa kejam sngt , sedih tgok depa wat kucing cam neyh T______T

Alieza Dayasari said...

hmmmm...
kenapalah kucing...
pelik...
tak selera pun nk makan kucing..
dunia dunia...

Miasaranajwa said...

rase nk pegy kt kuceng sndiry pstu peluk :'(

Eyka said...

kejam!!!! :(

Atiqah Wadiah said...

kejam sunggoh mereka..kucing po sanggup makan :(

shafira aida said...

nak nanges je tgok kucing2 tu :(
btw thnx for sharing :D

MiSz fiFiEyQa said...

astaghfirullah...tak sanggup nak tengok gambar2 tu..kenapa la dorang ni kejam sgt???tapi x pelik jugak sebab orang pun dorang makan...eee..seraammm betul...

DayahSaleh said...

xkesah kalaw dieorang nak makan.
tapi care dieorang nak mematikan haiwan tu.zalimmmm!!!!!

Nia Ridzwan said...

wuuu kejam. janganlah kucing kita jadi camtu T_T

arnissa said...

xmoa2x..

kejam nyer.. :(

Za said...

aaaaaaaaaaaaaaaaa....tak sanggup nk tgk pic kat bwh2 tu!!ya allah...sedihnya...meraung sedih la ni...xsuka...xsuka...kejam..kejam..kejam...kejam....np la dorang mkn kucing?ikan kn byk lagi dr kucing kat laut nu... :'(

Schajar McFlurry said...

tak sanggup nk tgk gambar2 kucing tu.. huhuhu~

janaheaven said...

alaaahai....
kecian ny........

umie naziera said...

iskh,kwanghajor masing2

Miz Waniey said...

kat mesia pon ada kot yg makan kuceng...terutama bangla....

laskar pelangi said...

sadisnyaaaaaaa! rasa nak lempang manusia tu sampai pengsan!!! huhuhu

PariPari Puteri said...

TwT Kesian kucing tu TwT

Tak sanggup nak tengok gambar2 tuu , tengok sambil sepetkan mata TwT

Kesian kucing2 tu TwT

sdOpTeRa LiTUrA said...

kejamnye....
x sanggup nk tgok pic2 2 =(

hiraz said...

siannyewww cat2 tu sumerr.... :(

fatin natasha :) said...

saya sayang kucing :'(

Shazwani Ramly said...

walaupun kita takut dgn kucing, tp kita tkkan sampai hati buat mcm tu. kejamnyaaaa!

myravea said...

Aaaaaaaaaaaa!!! geramnye tgk! kejam!

Zaira Fadzil said...

ni sbb agama depa tak ajaq, sbb tu depa main makan ja...

kita ni kesian sbb Islam ajaq yang kucing tak boleh makan... binatang bertaring kan...

takpa lah... itu makanan depa...

maszull said...

assalamualaikum...kejamnya mereka x berperikemanusiaan langsung....laknat org mcm ni...:)

h[a]ni$ said...

sian...
xd akal k dorg ni?
binatang pn ada akal...
grr... bnci manusia cmni..

h[a]ni$ said...

sian...
xd akal k dorg ni?
binatang pn ada akal...
grr... bnci manusia cmni..

dax_princexss said...

jahat towl ar dyer owg ny ...

Kedai 24hour said...

nice blog....

huhu sedih tgk kucing2 di buat cam ni.. kalu aku kat sana.. dah lama aku pecah masuk kedai tuh ..lepaskan kucing2 tuh sume..



Visit my blog

Rafhan said...

pelik jugak bila traffic blog kami sayang kucing tiba2 naik mendadak hari ni.. rupe2 nye irine ade tulis pasal blog saye.. thnx irine nadia marcello...

Tyra Russli said...

yaa allah. kejamnyaaa diaorang. tak dapat bayangkan macam mana seksanya kucing tuh. T.T

Tyra Russli said...

yaa allah. kejamnyaaa diaorang. tak dapat bayangkan macam mana seksanya kucing tuh. T.T

Chocolate Strawberry said...

serius baca post nie sambil menangis . walaupun bukan pencinta kucing sebab takut kucing tapi still ada perasaan perikemanusiaan . semoga ALLAH sentiasa melindungi roh-roh kucing ini . Amin ...

Izzan Salwana said...

Ya allah! kejam nyaaa

Ieyka Faeza said...

rasa nak nangis lah ! dha kuar pun airmata ! kejam nyer !!!!

adibhaziq_98 said...

sdp kerr mkn haiwan tu????

alep' Darlings said...

Sedih sangat! MEOW, kalau dorang buat cmni kat MEOW mmg aku bunuh dorg, banyaklagi makanan yg elok & baik Allah sediakn :'<

Hidayah Shukor said...

haishh, x suka betol la tngok kucing diperlakukan macam tu..sedih, rasa nak nangis ja. :'( grrr! geramnya..>:(

♥Cik Nurfarah♥ said...

Gila la mereka ni. Memang lebih dari binatang peragainya, Kesian kucing2 tu. Sedih tengok :'(

ieqa said...

D:

Ummi syafiqah said...

Aaaaaaa!!!
T.T

Axieana Yumi Life said...

eii..kejam sungguh manusia....
kucing pun blh dijadikan mknana...

sophie said...

Sebagian manusia yang mengkonsumsi kucing,anjing dialah manusia yang serakah!!!rakuuuus,dan tidak mempunyaii perasaan'dan mempunyai hati yang busuk,sudah banyak makanan lain yang masih bisa dikonsumsi tp tetap saja mengkonsumsi hewan yang tak lazim itu.hanya demi untuk kepentinggan untuk awet mudalah,seperti di cina itu dengan tega nya berbuat seperti itu,sadarlah wahai manuisa biadap'seawet awet mudanya manusia dan secantik2 nya manusia dia tidak akan kekal dibumi,dan kembali ke sang pencipta apa dia mahu dia di akhirat dihukum seperti itu,jika hidup nya membunuh hewan dengan tak lazim.na'uzubillahminzalik.mudah2hankita mempunyai jiwa dan perasan hati bersih.amiin

 
Copyright © Irine Nadia Marcello | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in