Behind Da Scene


Arrghhh...tasuke! tasuke! tasuke! minggu nih dah blah masuk study. Sumpah aku akan merasa sangat-sangat rindu dengan aroma dan bau badan aku dekat dalam bilik aku. Pasti akan melekat kot segala bau-bau aku dekat selimut..dekat bantal..dekat lantai..dekat dinding..dekat pintu toilet..dekat bekas sabun dalam toilet..dekat pintu pagar rumah aku..Herm..semua lah kot. Aku mesti rindu suasana ruang tamu aku,dapur mak aku, bilik mak and ayah aku (jeng jeng jeng), yang paling penting, MESTI aku akan rindu dekat ruangan lepak aku, kat hall tengah depan bilik aku nih yang mana ada dua bijik komputer. Dekat sinilah, tempat dan ruangan aku selama 204 hari. Aku ulang dan type lagi sekali, selama 204 HARI dan bukan 24 hari.

Pejam celik pejam celik pejam celik, aku dah besar dah. Dulu aku kecik aje macam size tapak tangan mak dan ayah aku. Dulu aku kementot je bawak beg arnab yang bulu-bulu tuh pergi tadika.Dulu aku kenet je lagi time aku terrrrrtakksengaja terberak dalam seluar masa dekat tadika, malangnya masa itu aku berpura-pura dan berlakon depan ustazah konon-kononnya tidak tahu siapa yang buat masalah pencemaran bau dalam kelas. Aku berjaya di situ.Kawan-kawan aku yang lain dituduh masa itu.Yess! Padan muka! Aku harap kami   semua akan berjumpa lagi selepas ini untuk aku mohon maaf dan mengaku itu semua perbuatan dan angkara aku semata-mata. Sorry kawan-kawan, aku janji, aku tidak akan sengaja lagi.

Dulu pon, aku tersangatlah cinonet semasa aku terbongkok-bongkok menggalas beg skolah SWAN ke sekolah rendah. Terasa sangat-sangat sedih yang teramat-amat apabila aku meng"request" dekat bapak aku untuk membeli bag sekolah yang jenis tarik yang ada besi tuh.Tetapi, malangnya, bapak aku tak kasi. *sentap* terus berlari-lari mintak dekat mak aku pulak.Mak aku pulak tak kasi. *sakit hati*. Time tuh, aku redha.hahah..ayat x leh blah. Selepas incident tuh, aku cuba-cuba untuk meng"request" buat kali kedua dekat bapak dan mak aku, konon-kononnya, aku taknak pakai uniform baju kurung biasa pergi sekolah.Tetapi, aku mengada-ngada minta baju uniform skirt paras lutut itu.Sexy bukan? Itulah aku masa zaman jahiliah.Dan akhirnya, bapak dan mak aku tak kasi jugak.

Ok x pe, sekarang baru aku sedar kenapa, sebabnya,kalau aku  dapat bag tarik tuh, mesti jadi macam kawan aku.Tarik ke sana dan tarik ke sini sana,pastu tercabut besi tarik bag sekolah dia.Padan muka kawan aku! Itulah, mak ayah diorang manjakan sangat dia.huahuahuahua (gelak kejam).Kalau uniform pendek skirt tuh pulak, mungkin bapak dan ayah aku tak kasi kerana tidak mau incident seperti kawan aku yang sedang asyik berjalan, sekali kain skirt diorang dicalit dan ditarik oleh sekumpulan geng budak lelaki darjah 3 yang tersangatlah tidak ensem dan tersangatlah hitam,.Mungkin mereka sekarang sudah menjadi Ahli Geng Gagak Hitam kot.

Dulu aku tersangatlah nakal sampaikan aku sedang syiok-syiok bergurau-gurau senda dengan abg-abg dan akak aku, sehinggakan aku tidak perasan yang aku dah tertarik meja television dan menyebabkan television tu jatuh dan terhimpap dekat badan aku yang gemuk ni.Mau tak menggeletar satu badan aku?.Dan mau tak sawan terkejut aku time tuh? Tv bukan sebarang tv, bukan size macam tv mini, tp yang 42 inci tuh.Bengkak-bengkak jari dan badan aku. Biru-biru taw.Aku ingatkan time sakit-sakit camtu, dapatlah simpati.Tetapi, last-last free dapat satu pakej marah daripada ayah aku.Padan muka aku.

Panjangkan aku bercerita kali ni. Agak-agak ada yang bace ke? huhu. Ok..now pulak, kita cerita tentang "Behind the scene"  dekat Karangkraf sebulan lepas. Actually,before ni, ada jugak kena panggil test shoot..but aku kan duduk jauh, dekat Melaka.Melaka to Shah Alam memangla sejam pon boleh sampai.Tetapi masalahnya, mak dan ayah aku kerja.Mana ada transport.So, yang mula-mula tuh memang aku tak dapat nak pergi.Herm..dalam hati aku time tu memang sedih jangan ceritalah. Yang 2nd time tu barulah dapat pergi.Itupon, disebabkan aku tumpang dekat rumah akak aku. Abang dan akak aku lah yang teman aku pergi Studio Karangkraf.Kalau nak tau, hari sebelum we all nak pergi tu, we all siap pergi The Mines semata-mata nak cari baju yang sama.Comel kan? Akak aku, abang aku, and aku memang sedondon lah.
Nak masuk Studio Karangkraf bukanlah senang. Nasib baik aku tak bawak satu kampung datang. Itupon, at least ada sorang or 2 org peneman nak masuk dalam studio tu.Abang aku yang bawak camera gedabak dia tuh pon, susah nak snap pic aku dalam studio tu.hehehehe.Tapi sempat jugaklah shoot bila dah abis shoot dengan Dara.com.


Aku macam rindu pulak studio diorang  ni ;)


Betul-betulkan sikit apa yang tak betul kat baju tu.Time nih baju yang kedua kalau aku tak silaplah.


Bulat jugak muka aku time ni.Tapi aku suka cara diorang gayakan tudung camtu ;)


Accchhhheeeaaahhh! Dah start dah time ni nak senyum-senyum sampai beku.


.Cara dan gaya baru untuk snap pic :P Sebelah ni,yang baju merah ni kembar aku.Nama dia Benjoy Marcello. 


Benjoy kalau pakai tudung mesti muka sejibik cam aku.huahuahua


Entah hape-hape budak dua orang nih buat.haha


Eeee...si belang merah nih pandai pulak posing-posing maut.ngaaa~


Ecececececeece :P Sama tak muka ? :P


Papp! Pappp! Pappp!


Bak kata benjoy..cium jari jemari pulak time nih.hehehe


Adik dan abang ;) Thanx Benjoy! Kerana dirimu behitu berharga!

Sekian, terima kasih. Lately ni, kalau korang perasan, aku suka buat entry panjang-panjang. Ini semua disebabkan aku taknak korang rasa blog aku nih kosong bila aku busy dengan urusan  U nnt. baca lah puas-puas bila aku busy nnt ;) before aku masuk study, ada satu lagi entry buat korang. Stay tuned bebeh!






kasihanilah musuhmu, berbuat baiklah pada orang yang membenci kamu, mintaklah berkat bagi orang yang mengutuk kamu. Berdoalah untuk orang 
yang mencaci kamu.."




l.o.v.e,
Irine Nadia Marcello

64 comments:

joegrimjow said...

1st

joegrimjow said...

slamat blaja ya

syazleen ismail said...

IM PROUD OF YOU
Lucky You :D
Elok-elok belajar okay :)

ahchOng's said...

adakah

Dyna Yvonne said...

irine kamu chumill~

selamat menempuh alam U..
blaja pandai2~

^_*

aizul said...

eh eh eh..nak kenal laa ngan abang awak yg belang2 tuh..i loiikee!! hahaha

since kene himpap tv paling aku suka!! yeah yeah!

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

pergh.. panjang kot intro tu dik oi. mencungap nak abes kan. hehe.. rase benjoy kena mekap sket, baru la nampak sebijik kan?

Nadia Wardrobe said...

salam irine...suka baca irine nyer blog, secute orgnye...moga2 irine akn sentiasa tabah dlm menempuh life di U..^_*

Amy Tommy said...

erm..sweet la 2 beradik nie.. jeles lak tgk 2 beradik seakrab nie..=)

mardhia yusof said...

salam irine..

i just love ur blog..
very nice.
bestnye ade abg..
adik bradik sis sume girls.
3 org power rangers pink..lol..;p
anyway..
wish u luck!
may Allah bless u..;)

syahira ariff said...

MCM KAPEL PLAK

*PENGAKUAN BERANI MATI TU TERBERAK DALAM SELUAR
HAHAHA

pyahnakmat said...

jazakumullah khairam khathirah . haha . carik la sendrik ape makne nyer .

LaLaLovy said...

u blaja mane syg? omg cover depan gtuh!!!!! i loikkeee!

liyana aziz said...

terberak dalam seluar rasanya semua budak kecik pernah rasa.. dakni pun sama! =)

irine, sangat comel!

noktah pelangi said...

awk cntik..btw.ap tjuk lagu ni?

zai said...

nnt pegi u jgn form group plak, hee cuz kawan yg baik pun boleh tikam belakang even roomate sendiri..believe me

gud luck =P

ima said...

irine,
kawan mmg cmtue.
tp mesti ade 1 yg snggup susah sme ngn kite.
still cool babe!
;)

La Dolce Aiyun said...

ai irine...chantek u...i nak tnye tajuk lagu blog u ni leh x???n spe penyanyi nye???tq..

-NiD's- said...

irine...u look so cute.....suka sngt tgk pic-pic kamu tuh.....

irine, gud luck okess...
selamat menempuh Alam Unibersiti.....

cikTAM said...

gud luck irine.
slmt menempuhi alam kampus..
=)

nur safina izwani said...

Aloh sweet :)
nice picturessss <3
GoodLuck ya siss !

SYAMIMI said...

irine...!!!
gud luck eh msuk u!
wish me luck to sbb sy pun dh nk msuk u ni!!!=)

Miro Armyrule said...

wow!!!..tu je la nak komen...hahaa

BONITA SHAWLS ♫ said...

sys! gud luck ye!
smoga sntiasa tabah dlm mnghadapi dugaan hidup!
be strong!! :D

hudhud said...

seriously, teringin sangat i jadi model tp i chubby la :((

aNiSa hANg tUaH said...

slmt belaja irine..
dara tu sudah nis miliki
heee
irine sgt2 cntik :)

y@n@ M!B said...

wah dara.com..penah gak msk dlm majalah tu part yg cite psl budak² U tu..haha nak gak cite kan..lalala~

tp tu dah lama xhengat thn bila..tp ai bukan la model cam u..posing biasa² reti la...huhu~ ^_^

AeNa Helaena said...

besnya irine !! proud to see u on the magazine dear..cantik..
goodluck kat u nanti keh..ade org buli call akak dik. bole sekeh pale org tuh. ;)

Yatre Hayati said...

congrtaz dear. dapat sambung blaja kan?? then dapat masuk dara lagi. semoga masa depan yang terbaik untuk anda !!! amin.

Mr feckry said...

owh baru gua tau lu ni model

sayaDeyla said...

haha. penat jugak baca tiap2 huruf kat pst nih.
macam comel kena hempap tv tuh. mesti sakit gile2 kan. pakej ayah marah tu sebab ayah irene mesti risau giler2 kan. huhu.

ehh. irene, selamat maju jaya dgn cita2 irene. semoga semoga semoga lebih berjaya nanti :)

Syarinie Amran said...

irine, beshnyer dapat jadi kover girl!! Congrats dear.
:DD
Gud Luck ye.pasni leh melangkah lebih jauh ni :))

@ien_R@z said...

good luck ya!
dats ur brader ke?? ingtkan ehem2 td.. hehe...

btw, thanks visit mine ya..

semalam bru jer tgk ur cute face dlm mjalah Remaja.. bru ingt nk cr ur blog tau! tak sangka u come to mine 1st... seyes terharu.. ^___^

thanks ya! kamo sangat shantekk!! ^__^

nur amirah bt mohd zainal said...

congratz kak irine..
success in watever u r doin..

nur amirah bt mohd zainal said...

congratz kak irine..
success in watever u r doin..
do read my blog..
i'm new blogger..
huhu..

kk said...

okay besok sumpah beli buku ni.btw yang!thanks sudi singgah blog picisan kila.sobss!

irine comell gile geram!

Adriani said...

Hi Irine!!!

Best nye your bro soo supportive!!!

Good luck study k!!!

Rina (◕‿◕)✿ said...

Rina baca satu2 donn wori heheh

comella. rina da tgok pics ni kat blog benjo hehe..
so sweet korang ni. ni kalu orang tak bace lagi mau ingat pakwe makwe hihi

anyway,lil sis irene, hati2 hidup di U nanti..
life at U is soo different..

perkara palingg penting, pilih kawan yang baik. itu yang paling penting.

mula2 tu, kawan je dengan semua orang, then irene pilih la, yang mana irene rasa baik2 utk dijadikn bestfren.

sure ramai nak kawan dengan irene :)

wish u best of luck dear ^_^

alinac lover said...

lagu ni besh ah..leh bg x tajuk lagu??

tinggalkan kat blog me yah!

http://irinenadia.blogspot.com/

❤ryryqa❤ said...

irine u r gowjes ;)
gudluck in ur future..

Gda Majidah said...

kak gda dah beli tadi! :P
hebat tak? hahaha:P

KuBi said...

lompat2 sini sampai penat dan berbuih mulot!! huhuhuhu!!

rathiqah azmira rosli said...

ala beshnye dapat mik gambar pastu banyak banyak lighting cmtuh.hehe


btw,lama eh nak tunggu kesan safi tuh.heh

eykameow :) said...

bila baca ape irene taip kat sini memang teringat balik zaman kita membesar.. tp xla smpai tv tu tehempap kat diri sndiri.. hoho irene memang ganass. :P btw, cool lah u guys. hehh, duduk melaka rupenye . baru twu :)

nas said...

irine nadia...awak nie comey sangat ar..seyes!!!!!!!!!!
ehehehe...waa...sampai masok magazine agy da...congratz...:)

syuQ said...

kiut!! (^^,)
ade sipi2 muka anne ngasri..

Miss Eyda said...

irine comeyl sangat! goodluck dear in everything u do (:

JMR said...

wow..tuan blog ni kah empunya coverpage itu????:-)

PRiNCE JUSTiCE said...

from the story u wrote, it seems like u r just as normal as any other kids. we make bad decisions because the lack of knowledge. and then we got scolded by our parents. from there we learned and not to do the same mistakes again.

however, there is still much to learn, young irine. all this time, even though you make some mistake, it is actually still under the supervision of your parents. but going into the university, you will be doing everything yourself. every decisions is on u now. hope you will make good judgment and good decisions.

go meet lots of people, learn lots of thing, join many clubs, break some rules and enjoy the university life. it only comes once.

I WISH YOU ALL THE BEST IRINE NADIA MARCELLO. MAY LIFE TREATS YOU WELL :-)

PRiNCE

*loue me* said...

dh beli dah
adik irine sgt comel

helena's said...

cantik cantik cantik sangat!

trouble is a friend of mine said...

haha.anda sweet:))

Rara Nasiha said...

ehh,pernah terberak dalam seluar? tak malu! :P



P/s:ehem,sebenarnya kita sama, pernah gak terberak dalam seluar time tadika dulu. malunya..lariikkk.... :)

fyka said...

uwaaa cdey lak nnt mst irine xkerap update blog..

edaolala said...

wow ! 1st time masuk ur belog :) thanks singgah blog i. u student mass com jugak ye ? haha. sama la i pun ! U lawaa okey. n ur pic sume lagi lawa dekat dalam belog ni :) huhu. waa macam artis da u dear :)

Sesumpah said...

awhh irineee apesal kau comel sgt huh? hahaha


wess teringin nak ada abang.


ada abang lebih tak? bak sorang. hihihi


goodluck bebeh! :D

mama zharfan said...

me blogwalking here..
wah..u sgt cantik...memang sesuai jd model :) i sgt impressed :)

ELLY NADIA LOLIEYPOP said...

kak irine,,.. benjoy kne wang janggut dyr dlu n make up.. mest sme.. aduh!! skit nyer kne hempap tv 42 inci

merahitujambu said...

minta majalah satu irine..huk..comel laa kamo ni

fa_su said...

kak irine sgt cute.moge2 berjaya ye jd budak u!!!

ravishingpeacock said...

1st time kt cni..anyway gmbar ngan twin 2 nice sgt2 ;)

noor said...

wow!
smart la pic irine..
cute sume..
sy da beli da majalah dara.com..
selalu sy beli 1..
tapi kali ni beli 2..
kehkehkeh..
irine punye pasal, sy sggup beli..
huhu..

Fiz_46 said...

gud luck.,,(^_^) truzkan usaha anda di uitm melaka.,, take care.,,=)

atiqah said...

jelesnyaa adik tiqa pon tak serapat macam ni.hiii

 
Copyright © Irine Nadia Marcello | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in