SaYa Doa,DOa Saya~!

Assalamualaikum cumee..ngeeee~!
1stly,, irine nk wish Salam Maal Hijrah & Camat Tahun Baru kepada semua yg meraikannya.Pagi2 yg sejuk nih, nak share2 apa azam zam zam alakazam aku kat my blog nih.Selama nih, azam aku hanya sebuah diary jew yg dengar semua luahan,coretan, and leteran drpd mulut aku.Aku gase, diary aku tuh pon dah naik bowing bin bohsan sbb azam2 aku semua x pernah nk complete and dilaksanakan secara sewenang2 nya. Azam tuh datang daripada semangt dan sebuah mimpi yg akan jd kenyataan jika kita berusaha.

Huhhhhh...~! Irine mmg x terlari drpd nk membuat azam baru setiap kali bersilih gantinya tahun ke tahun. Kalau Irine x de azam, means irine sombong & bongkak & berlagak seperti seorang DIVA. Sbb kita semua kena sedar bahawa x semua manusia dalam dunia nih cukup sempurna.
Eyhh..cop..cop..Kenapa eyh tiap2 kali kalau kita buwat azam, azam tuh sng nk dilupakan? Tuh semua mmg fitrah manusia eyh? Sbb..yg irine pernah dengar laa kan, 95% manusia akan lupakan azam mereka selepas 3 minggu.Aaiiiiiyaaaaakkkk~!! Cepatnya.Setiap tahun ada 365 hari..Azam plak dah dilupakan secara 3 minggu.Eyytt..x smpai sebulan lg.X abis bulan January lg dah lupakan. Ruginya irine kalau jd camtuh :(
Azam irine kali nih mesti jelas..minda pon kena sedar bahawa "DoA" itu peting untuk kekalkan azam tuh.Cikgu2 irine slalu cakap camni,
"Azam dalam DOA, 10 kali ganda lagi baik drpd doa yg kita sering lafazkan".
Thanx cikgu2~!! Sbb anda semua telah menyedarkan seorang manusia


Kalau uOls semua ada azam...napa irine pulokk x der kan?X aciii rrr...huhuhuhu..
Dis time..dis year..irine akan pikirkan azam yg positif jew howkeyhh..Sbb kalau irine pikirkan satu perkara yg POSITIF, secara automatiknya, 100 perkara2 NEGATIF dalam hidup kita
akan HILANG!! Sungguh menakjubkan howkeyhhh..~!
Azam azam zam zam allakazam~!

  • stly, azam irine tahun nih nk berjaya in my SPM. Kenkadang, pernah jugak terlintas satu istilah MOTIVATE kat kepala keras irine nih.." kenapa abg2 aku boleh berjaya, sedangkan aku pulokkk x leyh berjaya kan?"..Padahal we all makan benda yg sama, duduk dalam rumah yg sama.Semuanya sama.X tau lahh..kalau abg2 aku tuh dapat suntikan vitamin yg lebih kan,kan??ekekeke. So, tahun nih, tahun yg paling sukar & BUZY yg sangat teruk sbb tahun nih laa irine kena BERJUANG & BERPERANG secara abis2 san..:)

    X nak lg malas2 bagai lg dahhh tahun nih dan tahun2 yg akan datang. Nak rajin2 datang tusyen..nk rajin2 datang skolah..nk rajin2 datang situ sana sini.hihihi.

  • X nak lagi amalkan habit irine yg makin melampau2 jd nih.X nak lg amalkan "TIDUR" yg melampaui masa n batas..haha.Dah nak SPM, x der maknyanya nk tido awal2..nk tido petang2. Nanti boleyhh jd sewell kalo tido byk2 nih.X NoOOokkkk~!

  • Nk perbaiki solat2 harian aku,nk segerakan solat..x nk lembab2 lg dalam solat,nk perbanyakkan solat2 sunat dan perbanyakkan doa:)

  • Mama kata kat irine td, dia kata camni "Murni !! Tahun nih, azam ko kena kurangkan penggunaan handset..kurangkan berrrrSMS..hoho."~! Mama...tuh bukan salah Murni nk sms2..kawan2 murni yg slalu anta msg ..(kalau boleyhh nk jew ckp camtuh..muahaha)

  • X nak membazir lagi..x nak boros lg..( untung betol si "dia" di Indon tuh nnt sbb bila hidup dengan aku, maka duit akan abis seperti "air" sahaja..hehehe) Tp ok whut..at least, xder la kita jd kedekut kan macam Haji Al-Bakhil bin Hj Al-Buaya.~! Selamat duit2 tuh drpd telan dek al-kuburannnn.....ngeeee~! Taleyh2...kena jugokkk..simpan duit..kena menabung.Nak simpan duit dalam Tabung Ayam laa lepas nih.X pon..tabung yg ada bentuk Bangunan Tabung Haji tuh (eyh..ada keluaran lg eyh tabung tuh?muhaha)...x pon simpan dalam tabung buluh.Buluh yg gatal2 bagai tuh.

  • Nak kurangkan penggunaan internet dan alam2 maya nih. Memang irine dah ada niat dahh nk stopkan penggunaan internet nih, but Sang Syaiiitooonnn nirrraajimmm nih suka benO hasut suruh hupdate entry bawu kat blog..hupdate pic bawu kat fs.Aiiyaakkkk..~!! Ayah!! Mama!!! Jommm pi TMNET!! Kita POTONG line internet kat umah !!

  • Kurangkan berborak,bercerita.Kalo dah berborak ngn kawan2 tuh, mestilah ada jew campuran isu "mengumpat2" bagai nih..Tak Nakkk...!!! Dosaaa!!! So, nak jd seorang pelajar yg berbudi pekerti.Apa guna irine dapat award "pelajar berbudi pekerti" kalau irine x amalkan kat luar2 sana kann..kan?? Actually..saja jew nk promote yg irine pernah dapat award tuh..Hohoho.

  • Nak doa banyak2 supaya result SPM irine nnt..pihak Kementerian Pelajaran akan menurunkan graf SPM..hihi. Hope dis year..akan bg irine byk pengalaman2 yg amat2 bermakna. Lgpon...mama & ayah..galakkan irine masuk maktab.Nak anak bongsu dia nih jadi CiKGU katanyewwwwwwww~!!! Persoalannya skang..sesuai kew irine jd cikgu?? Cikgu Irine Nadia..Eyhhh..macam comeyy jew..heheheh..
Sesungguhnya.."AZAM" itu
satu "doa" yg HEBAT~!!
Irine dah buwat azam..just nk laksanakan jew skang..
Andaaaa???

20 comments:

hazlin said...

Irine,
Salam tahun baru 2009.

Semoga score straight As in your SPM. GOOD LUCK!

Irine Nadia MaRceLLo said...

samat taunn bawuu kak:):):):):)
Macehh22:)

adaliciOus said...

semoga impian jd kenyataan!~ =)

aizul said...

mana sama..abang2 ko sume cucuk vitamin C..ko je yang tak..hahaha..

aku stuju dgn cdgn mak tuh..tapi aku nak hasut ayah plak suro rmpas hp ko dan matikan tmnet kat rumah tuh!~ bia ko study rajin2..

Irine Nadia MaRceLLo said...

adalicious-toceyyy2..aminn2:)

benjoy-ko suke jd kejam ngn aku kannn???aku nk hasut ayah bg kete bawu ko kat benjal~!ko naik kete mitsubishi gelent MQ~!!haha

Fakrul Radzi said...

ahh..pehal plak nak potong tenet..
tade kene mgene..
aku nak hasut ayah hantar ko duduk rumah cik meden..haha..

Fieyda said...

Dear Irine,[cm surat lak x_x]
Good Luck For SPM!~
Semoga kita berjaya tunaikan azam kite :)
N Semoga Kita Berjaya dalam SPM!~
Str8 A's keyh!~CHAIYOkK!~gambatteh!

Rfq said...

usah lunturkan azam anda dengan klorin. :]

Irine Nadia MaRceLLo said...

benlOy-waahh ko...sesedap jeww nk anta aku duk umah cik meden..aku hasut ayah anta ko blaja kat skolah pondok~!

fieyda-yup2..hope camtuh:) Spm,spm..spm..cepat laa abis~!!

rfq-huhu..klorin???ader pulokkk camtuh..

k.A said...

selamat tahun baru 1430H & 2009 M..
all the best in ur SPM ok.
cahiyok!

Irine Nadia MaRceLLo said...

samat tahun bawuuu too:)
toceyy22...doakan irine in spm.

NabiL aTtaBoY said...

hye my dear comel2...may Allah bless u syg...b slaloo doakan kamoo... :)

aza aza fighting k tnPutri b tuk SPM, b sapot from behind...tnPutri b mgkin x nmpk, tp Allah Maha Melihat... :)

princess, x nk tya slh 1 hrpn b thn ni ke...slh 1 nya, semoga xde jantan2 yg b knl or x...x ksh la dlm umah b or luar umah b...supaya tolon la jgn nk gesek2 kat awek aku boleh x...kat aku haram x pnh tgur pon even dekat sgt, x pyh nk lintas jln pon, beza 10langkah je...awek aku yg jaoooooooh bkn main brani nya...i'm watching....huhuhu...soriii bro, teremosi lak, aku bhrp sbnrnya kita dpt rapat mcm dlu yakni bkn anggap aku org asing, bkn jg nk cr pasal or gaduh2, huhuhu....

baby, maafkn b, td tu bkn b tuju kat putri k princess...tp kat org len...huhu...princess, jaga hati b sama k syg...b x thn... ='(

rizz said...

cekgguuu irineeeeeee hihik

intankushairi said...

hai dik irine comel..
akak juga mendokan kejayaan irine n famili..
semoga irine berjaya dlm spm n kakak irine (sis honey) berjaya dlm bussiness dia..
n abg2 irine yang lain jgk..
take care ok..study smart..i know u can do it...
kim salam kat yr sis k..lum balik lagi ke?

fazemy said...

Azam itu satu inspirasi..yehhh makin kita laksakan azam yang diazamkan itu. Hehu. Selamat dtg 2009. hepi new year tu you irine.

Miss Hazzy said...

all da best ye dak tecik irine!!!

~`nAnie~ said...

irine mmg seorg yg bwawasan lar

bgos irine..

make sure aper yg dihajatkan tu ksampaian

kene jg ati org

trutamenyer mak nayah n guru2 n kwn2 anda...

irine jd ckgu bio nk??

aizul said...

irine jadi cikgu kelas khas nak? haha

SYARIENARIFEN said...

ADIK DH KENE TAG...LALALALALA..
TGK BLOG SIS OK..

http://syarienarifen.blogspot.com/

Irine Nadia MaRceLLo said...

wawa...smpai ati suh aku jd cikgu klas khass...hua33

 
Copyright © Irine Nadia Marcello | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in