Anak dara paling tuaa??aiiiyakkkk~~

RAHSIA umur panjang slalu dikaitkan dengan pemakanan yang baik, menjaga kesihatan badan serta faktor genetik. Nyway, seorang wanita Britain mendakwa rahsia usianya mampu mencecah 105 tahun disebabkan dirinya yang masih perawan! aiyakkkk...hoho
Inilah kisah pelik tapi benar mengenai status diri Clara Meadmore yang diisytiharkan sebagai anak dara paling tua di Britain setakat ini. Malah, Meadmore yang berasal dari Truro, Cornwall dan baru menyambut hari jadinya yang ke 105 tahun Sabtu lalu, mendakwa tindakannya menjauhi hubungan seks sebagai punca utama usia lanjutnya..Astaga.....huhu

Clara Meadmore sememangnya seorang gadis yang cantik.. :)

Haaa...tpikat laaa tuh sang laki2 di luar sana bile ngk gurl cantik camni kan,kan,kan???haha sabO2..yg nih pic dia masa muda2 dulu...hot gitewww...Jap2..sabo2.. skang camne lakkk rupa Clara nih????mst lg cHantekk nih...Ciss..cis..cis...x saba nk ngk nih..agagaga..


Jeng..jeng...jenggg~!!! :D

Tadaaaaaaaaaaaa~!!! Nih laa Clara MeadMore td... :) Tuk sang laki2 yg bkenan ngn dis girl..boleh2 masuk line..x de owang marah sbb Clara nih masih single :)

Alasan Clara Meadmore kenapa dia x nak kawen n sanggup single???

- jadual dirinya yang terlalu sibuk selain menganggap hubungan intim dan seterusnya berasmara sebagai sesuatu yang 'melecehkan.' hahaha....alasan yg bernas..:)

-Lebih pelik, Meadmore yang pernah beberapa kali menolak lamaran, juga tidak pernah menyesal, sebaliknya berbangga menjadi perawan biarpun dirinya kini di ambang hari-hari terakhir kehidupannya.

-Ramai yang bertanya sebab. Tidak kurang menuduh saya tidak siuman atau sukakan teman sejantina. Tapi itu cuma tuduhan liar semata-mata. Hakikatnya, dia x minat dengan hubungan2 teman tapi mesra n berkasih ngn laki nih....hehe :D
Beliau terpaksa menyara kehidupannya dengan bekerja sebagai setiausaha dan pembantu rumah. Ketika inilah, Meadmore menerima beberapa lamaran perkahwinan yang ditolaknya secara baik.
-"Bagi saya, mungkin zaman saya membesar menyebabkan saya melihat kehidupan daripada perspektif berbeza. Ketika itu, rama gadis pingitan dan sukar dilihat sedangkan saya lebih berminat bekerja. Ini menyebabkan lelaki tidak sukakan wanita berani seperti saya. Masa berlalu dan saya terbukti sudah terlalu tua untuk berkahwin!" katanya berseloroh.
-Apakah yang dilakukan bagi mengisi masa terluangnya? "Saya membaca, berkebun, beriadah, memasak dan mendengar radio."

-Beliau tidak pernah menyesal tidak bersuami, beranak dan bercucu biarpun terpaksa menghabiskan sisa-sisa hidupnya di Rumah Orang Tua Perran Bay, dengan status perawan paling tua di Britain setakat ini.


Tanyalah apa saja dengan wanita yang masih kuat daya ingatannya biarpun sudah lanjut usia. Tragedi Titanic dan tercetusnya Perang Dunia Pertama adalah antara perkara yang masih melekat dalam pemikirannya. Kuat ingatan betol dia nih..Penghafaz yg baik..Boleh digelar Al-Hafizah nih...ekekekkeke :D

Info yg menarik nihhh :D Camne laa plak kalo aku yg still single smpai umur 105 cam dia nih? Ciss..cisss..cisss...haha..Hope dijauhkan sejauh2 nyaa...huhu

10 comments:

TRANSLUCENTLYHEALL said...

heee,
nad nanti nk jaga perawan mcm tu jugak kah ?

curseshadow said...

wahh.. info bagus nih.. hehe

-www.zulhatfi.com-

Mr C Chiquillara said...

haiyok.. lawa ar blog ni.. kalah teruk blog i kot.. tapi crowded sikit ar.. love the info on this blog and love your cute picture

ku tak sempurna said...

ha legaaaa... rupanya, aku bukanlah anak dara tertua... ihihihihihihi...

thank sbb beri kelegaan padaku :P

Irine Nadia MaRceLLo said...

trans-huhhuu..haishh..x nak22x...ngee

curseshadow-huhuhu..info nih mmg bguna..gegeg

Irine Nadia MaRceLLo said...

mr.c chiquillara-thaNxxx :D:D:D:D visit2 laa slalu yew..hehe

ku x sempurna-heheheh...jgn wisau2...ader lg orang yg lg tua dr kitew,,:D :)

you are now in my zone said...

macam2 daa... ;)

MIA JOANNA said...

pandai dak irine cari info2 mcm...
dak irine selalu cari dkt mana eh??

Rabiatul Adawiyah said...

first: nice blog...

second: u r sooo cutee...

third: quite lot infrmtion though...

fourth: do visit my blog too...

fifth: adorable...

sixth: c ya....

Irine Nadia MaRceLLo said...

u r in my zone-macam2 adddaaa...ngegege...

mia joanna-:)irine cari kat internet...godak2 n korek2..heheh

rabiatul-waahh3...banyak nye pulekk,,hehehe
thanx dear?:)

 
Copyright © Irine Nadia Marcello | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in